Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

De pagina ververst bij het selecteren van een onderwerp.

Sla artikel navigatie over.

Ralph Pans: ‘De gesprekken worden veelkleuriger’

Ralph Pans:

Eveline Ruinaard: ‘Je verhaal kunnen doen en gehoord worden, dat blijft het belangrijkste’

Eveline Ruinaard:

Wanner Los: ‘Kwaliteit leveren en gezaghebbend blijven’

Wanner Los:

Kifid: hier staan we voor

Kifid is het deskundige en toegankelijke klachtenloket voor mensen met een klacht over een financieel product of dienst van de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener.

Samenstelling bestuur en commissies

Gedurende 2021 maakten de volgende personen deel uit van respectievelijk het bestuur van de Stichting, de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening en de Commissie van Beroep Financiële Dienstverlening.

Bestuursverklaring risicomanagement

Risicomanagement is verankerd in de Kifid-organisatie. Het bestuur ziet dit als een essentieel onderdeel om de doelstellingen van Kifid te realiseren.

Klachten in cijfers

De ambitie van Kifid is om consumenten en kleinzakelijke ondernemers met een financiële klacht een oplossing te bieden. Bij voorkeur door bemiddeling. Lukt dat niet, dan doet de Geschillencommissie uitspraak.

Behandelde klachten

Uit de praktijk… voor kleinzakelijke ondernemers

Kleinzakelijke ondernemers kunnen met klachten over een aantal financiële diensten bij Kifid terecht, als alternatief voor de rechter. Dit doet recht aan de bijzondere positie van deze ondernemersgroep.

Uit de praktijk… verzekeringsklachten

De Geschillencommissie behandelde in 2021 bijna 1.000 klachten over schadeverzekeringen en ruim 600 klachten over levensverzekeringen. Er zijn 13 beroepen over schadeverzekeringen behandeld en 22 beroepen over levensverzekeringen.

Toon meer resultaten